Site Overlay

Ecommerce

Ecommerce je mojí doménou a vášní. Poskytuji komplexní služby poradenství, konzultací a exekutivy v oblasti podpory prodeje na internetu. Jsem schopen zpracovat analýzu UX eshopu, posunout konverzní poměr stávající návštěvnosti o pár procent výš (CRO), pomoci budovat silnou značku nebo prostě jen zlepšit důvěryhodnost eshopu a uživatelský zážitek z nakupování.

Ačkoliv jsem zaměřen na Shoptet (dříve Magento), v rámci ecommerce služeb jsem schopen poskytovat zpětnou vazbu, analýzy a poradenství eshopům provozovaným takřka na jakékoliv platformě včetně těch pronajímaných. Moje knowhow v této oblasti je o úroveň výš a vždy o krok dál. Veškeré své zkušenosti získávám prací na eshopech svých zákazníků, ale i díky provizní spolupráci s vybranými obchody a affiliate partnerství s TOP shopy v ČR (Vivantis, Alza, DrMax a další).

Konverzní optimalizace CRO

Nejefektivnější nástroj internetového marketingu pro eshopy se nazývá konverzní optimalizace nebo chcete-li optimalizace pro více konverzí ze stejného počtu návštěv. Termín vychází z anglického CRO – conversion rate optimization. Díky této technice, založené na webové analýze, testování a vyhodnocování výsledků testů, je možné tvořit hypotézy vedoucí k více prodejům a tím zvýšit konverzní poměr eshopu. Díky tomu lze i několikanásobně zlepšit návratnost internetového obchodu.

Pomocí A/B testování textů eshopu, grafických úprav tlačítek a prvků typu call to action nebo sledováním chování návštěv na webu a vyhodnocováním možných změn, které by vedly k větší důvěře, lepší orientaci v obchodě a snažšímu procesu nákupu můžete proměnit Váš online obchod ve skutečný „stroj na peníze„. A/B testování je bohužel vhodné až pro větší eshop s mnoha nákupy v rámci určitého časového úseku (jinak nemá statisticky vypovídající hodnotu), nicméně i menší eshopy lze posouvat pomocí uživatelského testování.

Optimalizace nákupního procesu a UX

Postavil jsem desítky Magento eshopů, ale nějak mě to přestalo bavit. Byla to rutinní práce pro projekty bez větších ambicí a hlavně bez větší znalosti ecommerce prostředí. Omrzelo mě stavět online obchody, které jsou jen vedlejšákem jejich provozovatele. Sekal jsem shopy, jako Baťa cvičky, ale mnohé z nich zanedlouho zanikaly nebo sotva přinášely nějaké peníze. Pochopil jsem, že postavit shop je to nejmenší. Mnohem složitější je prodat zboží v něm nabízené.

A tak jsem se trochu přeorientoval z pozice programátora do pozice marketingového poradce a manažera obchodu. Najednou jsem ladil funkcionalitu košíku, pokladny nebo celého nákupního procesu tak, aby byly kladeny nakupujícím co nejmenší překážky. Začal jsem svým zákazníkům pomáhat budovat důvěru návštěvníků v jejich eshopu, sílnou značku a zlepšovat proces transformace návštěvníka v lead a později v zákazníka. Stal se ze mě tak trochu UXák. A také jsem díky tomu přešel od open source k Shoptetu.

Business Intelligence

Pochopil jsem, že dnešní ecommerce na úrovni nelze dělat bez vize, strategie obchodu a marketingu, bez analytiky a zpětné vazby. Tím nejcennějším na eshopu jsou data. Data návštěvnosti, obchodní data, ale třeba i provozní logy nebo demografické či geografické údaje. Díky datům lze optimalizovat eshop, provádět marketingové aktivity stojící na těch nejpevnějších základech a naplňovat maximálně cíle eshopu.

V rámci Magento eshopů jsem začal programovat exporty obchodních dat, které v sobě eshop má, ale v rámci nativního reportingu je nedokáže zobrazit. Nejprve to byly třeba detailní opuštěné košíky, kontakty zákazníků pro žádost o recenzi na Heuréce (s cílem získání certifikátu Ověřeno zákazníky) nebo emaily zákazníků a jejich segmentace pro cílený emailing.

Později jsem se dostal k nástrojům jako je Microsoft Power BI nebo českému internetovému projektu Roivenue. Tehdy jsem integroval platformu Magento právě s Roivenue. Pochopil jsem, že to, co dělám dosud „na koleni“ je vlastně tím nejcennějším, co eshop může mít a to jsou obchodní informace a data.

Nyní se specializuji už několik let výhradně na Shoptet.