Možná už máte běžné marketingové kanály jako PPC nebo zbožáky vyřešené. A možná je ani nemůžete použít, protože prodáváte specifické zboží, které tyto platformy neakceptují. A nebo se Váš sortiment běžně dobře prodává na „doporučení“. Pak by Vás mohl zajímat affiliate.
Provize za doporučení
Affiliate je vlastně provizní program, kdy partneři propagující Vaši značku či eshop dostávající zaplacenou provizi z prodeje. Oproti PPC tak neplatíte za proklik, ale provizi za dokončený prodej. Výši provize si určíte sami, většinou podle toho jakou máte marži a o kolik z ní se chcete podělit. Typicky pokud třeba v PPC hodnotíte 10% PNO (poměr nákladů na reklamu a výnosů z ní) jako akceptovatelnou mez, pak lze obdobně určit 10% provizi jako únosnou pro Vás. Ideálně by měla být provize atraktivní i pro partnery eshopu, kteří jej budou doporučovat.
PNO může posloužit jako orientační hodnota. Pokud Vám PPC spravuje agentura a k PNO ještě ukrajuje z marže poplatek za měsíční správu, můžete uvažovat i o vyšším procentu provize pro affiliate partnery.
Affiliate na klíč
Co Vám mohu nabídnout já? Proviznímu marketingu se v roli affiliate partnera věnuji už 10 let. A jako affiliate manažer pak pracuji pro své zákazníky druhým rokem. Podle Vašich možností, ambicí, typu sortimentu a dalších faktorů jsem schopen zvolit optimální řešení provizního marketingu na míru Vašemu podnikání. A nejen to.
Affiliate manažer k Vašim službám
Zajistím vše potřebné – od technického řešení affiliate marketingu až po hledání partnerů a propagaci Vašeho nového provizního programu. Pokud by pro Vás affiliate marketing nebyl – a on pro každého opravdu není – řeknu Vám to a nebudu Vás přemlouvat k něčemu, co z mého pohledu nemůže dávat smysl.
Obecně je affiliate marketing vhodný pro výrobce zboží, kreativní tvůrce, větší a známější eshopy, zavedené značky na trhu a kohokoliv, kdo má silné konkurenční výhody. Pro své potřeby jej úspěšně používají velké brandy jako Alza, Mall, Notino nebo DrMax. Funguje však i u menších eshopů. Z mého pohledu jde o eshopy, které už působí na trhu alespoň několik měsíců a mají řádově alespoň desítky objednávek měsíčně.
U takových pak může affiliate tvořit jednotky až desítky procent tržeb. Samozřejmě je to velmi individuální a záleží na tom, jaké další kanály marketingu eshop využívá a jak silný v nich je.
Zaujalo Vás to? Neváhejte a zavolejte mi na tel. č. 773 565 747 nebo napište email. Prvotní konzultace affiliate marketingu pro Váš eshop je zdarma!